Andijon

Het Bukhara Bath ging helaas niet door, omdat ze ook in Oezbekistan door hebben dat toeristen veel geld uit geven. Het bath was ineens veel duurder dan we vooraf dachten en hebben we daarom geskipd. We hebben rustig aan gedaan donderdag, omdat we een lange reis voor de boeg hadden.... En lang; dat was ie

'S avonds om 20:00 vertrok de nachttrein waarin wij een slaapcoupƩ deelden met een Oezbeekse vader en zoon, die helaas geen woord Engels konden. Op zich was het slapen nog redelijk comfortabel, maar helaas werd ik ziek onderweg met kotsen en diarree tot gevolg. Na 11uur treinen waren we terug in de hoofdstad Tashkent en zouden we direct doortrekken naar het meest zuid-oostelijke stadje; Andijon. Om 07:00 waren we in Tashkent en uiteindelijk vertrokken we om 12:00 met de taxi, samen met nog een Oezbeek en Rus (kosten van de taxi delen), naar Andijon: ruim 6uur auto rijden over hoge bergtoppen en wederom bijzondere landschappen. Echt genieten hiervan konden Lennart en ik niet, want 6uur opgevouwen op de achterbank van een kleine auto was best uitputtend.

Om 18:00 aangekomen in Andijon waren we allebei behoorlijk uitgeput en na gezeik met de taxi chauffeur over de afgesproken prijs (we communiceren volledig langs elkaar heen, want wij spreken 0 Oezbeeks en hij 0 Engels) besloten we flink uit te rusten in een luxe hotel.... Dat zijn we nu aan het doen!

Morgen is ons plan om de grens met Kirgiziƫ over te steken en de komende 2 weken daar rond te trekken. Kirgiziƫ schijnt prachtige natuur te hebben, dus dat zal weer totaal anders worden dan de steden van Oezbekistan. Tot snel weer. Groetjes uit Andijon, Oezbekistan.